Veelgestelde vragen
Wanneer komt er een nieuwe drop online en kan ik voor die tijd al iets bestellen (pre-order)?
Iedere donderdag om 12:00 uur komt er een nieuwe drop online! Deze bestaat iedere week uit enkele tientallen ringen, welke soms nog extra wordt aangevuld met oorbellen, hangers en kettingen.
In de week voorafgaand aan de drop laten wij een preview zien van de items die online gaan komen. Vanaf dat moment kun je details opvragen en indien je dat wil is het zelfs al mogelijk een bestelling te plaatsen. Speciaal voor jou zetten we het gewenste artikel op een afgesproken tijdstip online. Op donderdag om 12:00 uur komen alle items welke nog niet verkocht zijn automatisch online!
Geloof ons als we zeggen dat het soms heel hard gaat! Zorg er dus voor dat je de notificatie instelt via onze socials en zorg dat je geen drop mist!
Iedere donderdag om 12:00 uur komt er een nieuwe drop online! Deze bestaat iedere week uit enkele tientallen ringen, welke soms nog extra wordt aangevuld met oorbellen, hangers en kettingen.
In de week voorafgaand aan de drop laten wij een preview zien van de items die online gaan komen. Vanaf dat moment kun je details opvragen en indien je dat wil is het zelfs al mogelijk een bestelling te plaatsen. Speciaal voor jou zetten we het gewenste artikel op een afgesproken tijdstip online. Op donderdag om 12:00 uur komen alle items welke nog niet verkocht zijn automatisch online!
Geloof ons als we zeggen dat het soms heel hard gaat! Zorg er dus voor dat je de notificatie instelt via onze socials en zorg dat je geen drop mist!
Kan ik jullie sieraden in het echt bekijken?
Omdat wij op dit moment alleen een webshop hebben en geen fysieke winkel is het niet mogelijk om bij ons langs te komen. Om een zo goed mogelijk beeld te kunnen geven van elke ring, voeren we onze fotografie altijd tot in de puntjes uit. Losse product fotografie maar ook wanneer een ring aan de hand is bij een model. Daarnaast kunnen we ook van elke ring een video laten zien. Mocht je dit graag willen? Laat het ons dan even weten via de mail, whatsapp of social media.
Omdat wij op dit moment alleen een webshop hebben en geen fysieke winkel is het niet mogelijk om bij ons langs te komen. Om een zo goed mogelijk beeld te kunnen geven van elke ring, voeren we onze fotografie altijd tot in de puntjes uit. Losse product fotografie maar ook wanneer een ring aan de hand is bij een model. Daarnaast kunnen we ook van elke ring een video laten zien. Mocht je dit graag willen? Laat het ons dan even weten via de mail, whatsapp of social media.
Doen jullie aan samenwerkingen?
Jazeker! Als jij een content creator bent die aansluit bij ons verhaal en branding dan staan we daar zeker voor open! Stuur ons dan even een mailtje naar contact@menina-amsterdam.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug.
Jazeker! Als jij een content creator bent die aansluit bij ons verhaal en branding dan staan we daar zeker voor open! Stuur ons dan even een mailtje naar contact@menina-amsterdam.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug.
Hoe kan mijn bestelling retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden met je ring? Geen probleem! Indien je ring niet is versteld en het retourlabel nog intact is dan mag je deze altijd binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Ga naar deze pagina voor meer informatie.
Ben je toch niet helemaal tevreden met je ring? Geen probleem! Indien je ring niet is versteld en het retourlabel nog intact is dan mag je deze altijd binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Ga naar deze pagina voor meer informatie.
Hoe weet ik mijn ringmaat?
Om zelf super makkelijk je ringmaat te meten hebben we de Sizey voor je! Deze kun je hier bestellen.
Om zelf super makkelijk je ringmaat te meten hebben we de Sizey voor je! Deze kun je hier bestellen.
Maandag t/m vrijdag 10:00 - 14:00 uur
Informatie
Betaling- & Leveringsvoorwaarden
Zodra je het (de) artikel(en) van je keuze hebt gevonden, klik je op de knop 'Toevoegen aan winkelwagentje'. Je krijgt een duidelijk overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt. Je kunt kiezen om verder te winkelen of om naar de kassa te gaan. Als je verder wilt winkelen, kun je je winkelwagentje altijd terugvinden in de rechterbovenhoek van de pagina. (Als je op een desktop zit of rechtsonder als je via mobiel winkelt). Zodra je naar de kassa gaat, krijg je een overzicht van je winkelwagen. Hier kunt je alle producten bekijken die je in je winkelwagen hebt. Mocht je de gelukkige eigenaar zijn van een giftcard kan je de code hiervan toevoegen in de check out.
Wij bieden verschillende betaalmethodes:
American Express - Bancontact - iDeal - Klarna - Paypal - Visa - Mastercard
Om je de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen we je contact- en bestelgegevens tijdens het afrekenen (checkout) aan Klarna doorgeven, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor de betaalmethoden van Klarna en deze betaalmethoden voor je op maat kan maken. Je persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van Klarna.Als u de betaling heeft gedaan ontvangt u een bevestiging e-mail dat uw betaling is geaccepteerd en een e-mail met de factuur en details van uw bestelling.
Levering
Het maakt niet uit waar je woont, wij verzenden wereldwijd! Wilt u meer weten over de levertijd en kosten?
Kijk dan hier:
Zone 1: Nederland & België
Standaard Levering 2-3 werkdagen: GRATIS
Zone 2: Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Italië, Luxemburg, Monaco, Spanje, Zweden.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €12,50
Zone 3: Albanië, Andorra, Belarus, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Estland, Faeröer, Finland, Griekenland, Groenland, Vaticaanstad, Hongarije, IJsland, Ierland, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Zwitserland, Turkije, Oekraïne.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €12,95
Zone 4: Alle andere landen.
Standaard levering 5-7 werkdagen: €22,50
Let op, voor artikelen die aangepast moeten worden gelden andere levertijden. Als een artikel in de originele staat wordt gekocht, verzenden wij binnen één werkdag. Als een artikel op maat gemaakt moet worden, heeft onze goudsmid 3 tot 5 werkdagen extra nodig.
Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een e-mail met een track and trace code. U hoeft dus niet meer bij de deur te wachten op de bezorger, want u kunt zelf in de gaten houden wanneer uw bestelling bezorgd wordt.
Zodra je het (de) artikel(en) van je keuze hebt gevonden, klik je op de knop 'Toevoegen aan winkelwagentje'. Je krijgt een duidelijk overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt. Je kunt kiezen om verder te winkelen of om naar de kassa te gaan. Als je verder wilt winkelen, kun je je winkelwagentje altijd terugvinden in de rechterbovenhoek van de pagina. (Als je op een desktop zit of rechtsonder als je via mobiel winkelt). Zodra je naar de kassa gaat, krijg je een overzicht van je winkelwagen. Hier kunt je alle producten bekijken die je in je winkelwagen hebt. Mocht je de gelukkige eigenaar zijn van een giftcard kan je de code hiervan toevoegen in de check out.
Wij bieden verschillende betaalmethodes:
American Express - Bancontact - iDeal - Klarna - Paypal - Visa - Mastercard
Om je de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen we je contact- en bestelgegevens tijdens het afrekenen (checkout) aan Klarna doorgeven, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor de betaalmethoden van Klarna en deze betaalmethoden voor je op maat kan maken. Je persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van Klarna.Als u de betaling heeft gedaan ontvangt u een bevestiging e-mail dat uw betaling is geaccepteerd en een e-mail met de factuur en details van uw bestelling.
Levering
Het maakt niet uit waar je woont, wij verzenden wereldwijd! Wilt u meer weten over de levertijd en kosten?
Kijk dan hier:
Zone 1: Nederland & België
Standaard Levering 2-3 werkdagen: GRATIS
Zone 2: Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Italië, Luxemburg, Monaco, Spanje, Zweden.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €12,50
Zone 3: Albanië, Andorra, Belarus, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Estland, Faeröer, Finland, Griekenland, Groenland, Vaticaanstad, Hongarije, IJsland, Ierland, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Zwitserland, Turkije, Oekraïne.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €12,95
Zone 4: Alle andere landen.
Standaard levering 5-7 werkdagen: €22,50
Let op, voor artikelen die aangepast moeten worden gelden andere levertijden. Als een artikel in de originele staat wordt gekocht, verzenden wij binnen één werkdag. Als een artikel op maat gemaakt moet worden, heeft onze goudsmid 3 tot 5 werkdagen extra nodig.
Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een e-mail met een track and trace code. U hoeft dus niet meer bij de deur te wachten op de bezorger, want u kunt zelf in de gaten houden wanneer uw bestelling bezorgd wordt.
Ruilen & Retourneren
Wij hopen dat je tevreden bent met je aankoop, maar mocht dat om wat voor reden dan ook niet zo zijn, dan kun je het product naar ons terugsturen. We hebben echter wel een aantal voorwaarden:
Je hebt 14 dagen de tijd, gerekend vanaf de datum dat je de bestelling hebt ontvangen, om het product of producten te retourneren. Het product dient in perfecte staat te zijn en in de originele verpakking te zitten. Geretourneerde artikelen worden bij terugzending door onze goudsmid geïnspecteerd en wij betalen niet terug als wij van mening zijn dat het artikel beschadigd is of veranderd is ten opzichte van de oorspronkelijke beschrijving. Elk artikel heeft een retourlabel dat aan het artikel is bevestigd. Zodra dit label is verwijderd, kan het artikel niet worden geretourneerd. Artikelen die op verzoek zijn aangepast, kunnen niet worden geretourneerd.
Hoe retourneer ik een artikel?
Ga naar deze pagina en volg de instructies.
Ruilen
Helaas bieden wij geen ruilingen aan. Als je een ander artikel wilt kopen, retourneer dan de ongewenste goederen naar ons voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling online op www.menina-amsterdam.nl
Beschadigd artikel
Als het artikel dat u hebt gekocht tijdens de verzending is beschadigd, neem dan rechtstreeks contact met ons op via contact@menina-amsterdam.nl en stuur ons een foto. Wij sturen dan een betaald retouretiket toe. Afhankelijk van de schade zullen wij contact met je opnemen voor een passende oplossing voor beide partijen.
Garantie
Wij adviseren onze klanten om alle artikelen binnen 14 dagen te controleren. Mocht er iets niet in orde zijn stuur dan een e-mail naar contact@menina-amsterdam.nl waarin je uitlegt wat het probleem is. In het geval dat het product moet worden geretourneerd, zullen wij je voorzien van een retourlabel.
Houd er rekening mee dat de garantie vervalt als het product een defect vertoont dat is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, als jijzelf of anderen wijzigingen hebben aangebracht of hebben geprobeerd aan te brengen aan het product of het hebben gebruikt op een manier waarvoor het artikel niet is bedoeld. Na de periode van veertien dagen geven wij een garantie van 30 dagen op de kwaliteit van het product. Mocht er binnen deze periode een probleem zijn met het product stuur dan een e-mail naar return@menina-amsterdam.nl. Wij zullen dan een passende oplossing bieden.
Indien het mogelijk is om het product te repareren zullen wij dit doen. Indien het niet mogelijk is het product te repareren, kunnen wij een ander artikel leveren. Als het niet mogelijk is om het product te repareren en je accepteert geen ander artikel, dan bieden wij je een terugbetaling aan.
Wij hopen dat je tevreden bent met je aankoop, maar mocht dat om wat voor reden dan ook niet zo zijn, dan kun je het product naar ons terugsturen. We hebben echter wel een aantal voorwaarden:
Je hebt 14 dagen de tijd, gerekend vanaf de datum dat je de bestelling hebt ontvangen, om het product of producten te retourneren. Het product dient in perfecte staat te zijn en in de originele verpakking te zitten. Geretourneerde artikelen worden bij terugzending door onze goudsmid geïnspecteerd en wij betalen niet terug als wij van mening zijn dat het artikel beschadigd is of veranderd is ten opzichte van de oorspronkelijke beschrijving. Elk artikel heeft een retourlabel dat aan het artikel is bevestigd. Zodra dit label is verwijderd, kan het artikel niet worden geretourneerd. Artikelen die op verzoek zijn aangepast, kunnen niet worden geretourneerd.
Hoe retourneer ik een artikel?
Ga naar deze pagina en volg de instructies.
Ruilen
Helaas bieden wij geen ruilingen aan. Als je een ander artikel wilt kopen, retourneer dan de ongewenste goederen naar ons voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling online op www.menina-amsterdam.nl
Beschadigd artikel
Als het artikel dat u hebt gekocht tijdens de verzending is beschadigd, neem dan rechtstreeks contact met ons op via contact@menina-amsterdam.nl en stuur ons een foto. Wij sturen dan een betaald retouretiket toe. Afhankelijk van de schade zullen wij contact met je opnemen voor een passende oplossing voor beide partijen.
Garantie
Wij adviseren onze klanten om alle artikelen binnen 14 dagen te controleren. Mocht er iets niet in orde zijn stuur dan een e-mail naar contact@menina-amsterdam.nl waarin je uitlegt wat het probleem is. In het geval dat het product moet worden geretourneerd, zullen wij je voorzien van een retourlabel.
Houd er rekening mee dat de garantie vervalt als het product een defect vertoont dat is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, als jijzelf of anderen wijzigingen hebben aangebracht of hebben geprobeerd aan te brengen aan het product of het hebben gebruikt op een manier waarvoor het artikel niet is bedoeld. Na de periode van veertien dagen geven wij een garantie van 30 dagen op de kwaliteit van het product. Mocht er binnen deze periode een probleem zijn met het product stuur dan een e-mail naar return@menina-amsterdam.nl. Wij zullen dan een passende oplossing bieden.
Indien het mogelijk is om het product te repareren zullen wij dit doen. Indien het niet mogelijk is het product te repareren, kunnen wij een ander artikel leveren. Als het niet mogelijk is om het product te repareren en je accepteert geen ander artikel, dan bieden wij je een terugbetaling aan.
Onderhoud sieraden
Inmiddels ben je al een poosje de trotse eigenaar van je sieraden en merk je dat je items toch minder mooi zijn geworden. Je gouden ringen glanzen niet meer zo mooi als voorheen en de steentjes kunnen een beetje dof zijn geworden. Dan wordt het tijd voor een goede poetsbeurt! Ook hier zijn wat haken en ogen aan verbonden, dus voor je enthousiast aan het poetsen gaat lees nog heel even verder.
Ook al ga je netjes met je sieraden om, kunnen ze wel dof of vuil worden. Het is dan belangrijk dat je ze op de juiste manier schoonmaakt. Niet ieder materiaal kan op dezelfde manier worden schoongemaakt. Met het ene materiaal zal je voorzichtiger moeten zijn dan met het ander, gebruik in ieder geval nooit zomaar schoonmaakmiddelen of andere chemische stoffen om je sieraad mee schoon te maken. Om het beeld voor jou duidelijker te maken hebben we voor de meest gebruikte materialen beschreven hoe je ze het beste schoon kan maken.
Gouden sieraden
Wanneer je sieraden dof zijn geworden kun je deze het beste op poetsen met een poetsdoek die je gemakkelijk online kunt bestellen. Voorzichtig met het doekje over je sieraden heen wrijven en voilà, zo goed als nieuw.
Diamanten en stenen
Door vet van je huid, olie en zeep kunnen je diamanten en andere stenen hun glans verliezen. Om ze weer te laten glanzen als nooit tevoren kun je ze het beste in een lauwwarm bakje water met milde zeep onderdompelen. Poets vervolgens met een nieuwe tandenborstel zachtjes het vuil van de steen, spoel je sieraad af en dep deze voorzichtig droog.
Inmiddels ben je al een poosje de trotse eigenaar van je sieraden en merk je dat je items toch minder mooi zijn geworden. Je gouden ringen glanzen niet meer zo mooi als voorheen en de steentjes kunnen een beetje dof zijn geworden. Dan wordt het tijd voor een goede poetsbeurt! Ook hier zijn wat haken en ogen aan verbonden, dus voor je enthousiast aan het poetsen gaat lees nog heel even verder.
Ook al ga je netjes met je sieraden om, kunnen ze wel dof of vuil worden. Het is dan belangrijk dat je ze op de juiste manier schoonmaakt. Niet ieder materiaal kan op dezelfde manier worden schoongemaakt. Met het ene materiaal zal je voorzichtiger moeten zijn dan met het ander, gebruik in ieder geval nooit zomaar schoonmaakmiddelen of andere chemische stoffen om je sieraad mee schoon te maken. Om het beeld voor jou duidelijker te maken hebben we voor de meest gebruikte materialen beschreven hoe je ze het beste schoon kan maken.
Gouden sieraden
Wanneer je sieraden dof zijn geworden kun je deze het beste op poetsen met een poetsdoek die je gemakkelijk online kunt bestellen. Voorzichtig met het doekje over je sieraden heen wrijven en voilà, zo goed als nieuw.
Diamanten en stenen
Door vet van je huid, olie en zeep kunnen je diamanten en andere stenen hun glans verliezen. Om ze weer te laten glanzen als nooit tevoren kun je ze het beste in een lauwwarm bakje water met milde zeep onderdompelen. Poets vervolgens met een nieuwe tandenborstel zachtjes het vuil van de steen, spoel je sieraad af en dep deze voorzichtig droog.