FAQ & KLANTENSERVICE

FAQ

vaak gestelde vragen

Ben je toch niet helemaal tevreden met je ring? Geen probleem! Indien je ring niet is versteld en het retourlabel is nog intact dan mag je deze altijd binnen 14 dagen na ontvangt retourneren. Ga naar deze pagina voor meer informatie.

Omdat wij op dit moment alleen een webshop hebben en geen fysieke winkel is het niet mogelijk om bij ons langs te komen. Om een zo goed mogelijk beeld te kunnen geven van elke ring, voeren we onze fotografie altijd tot in de puntjes uit. Losse product fotografie maar ook wanneer een ring aan de hand is bij een model. Daarnaast kunnen we ook van elke ring een video laten zien. Mocht je dit graag willen? Laat het ons dan even weten via de mail, whatsapp of social media.

Elke donderdag om 12:00 verschijnt een nieuwe drop (ongeveer 25 ringen) op onze webshop. Een preview hiervan word op onze social media kanalen vanaf de zondag ervoor al getoond.

Om zelf super makkelijk je ringmaat te meten hebben we de Sizey voor je! Deze kun je hier bestellen.

Jazeker! Als jij een influcencer, merk of een bekend persoon bent die aansluit bij ons verhaal en branding dan staan we daar zeker voor open! Stuur ons dan even een mailtje naar contact@menina-amsterdam.nl.

Telefoon / Whatsapp:

Whatsapp

Tel: +31 (0)85 00 43 458

Socials:

Openingstijden online klantenservice:

Maandag t/m vrijdag 09:30 - 17:00 uur

VIND HIER ALLE INFORMATIE

KLANTENSERVICE

Zodra u het (de) artikel(en) van uw keuze hebt gevonden, klikt u op de knop 'Toevoegen aan winkelwagentje'. U krijgt een duidelijk overzicht van alle artikelen die u in uw winkelwagen heeft. U kunt kiezen om verder te winkelen of om naar de kassa te gaan. Als u verder wilt winkelen, kunt u uw winkelwagentje altijd terugvinden in de rechterbovenhoek van de pagina. (Als u op een desktop zit of rechtsonder als u via mobiel winkelt). Zodra u naar de kassa gaat, krijgt u een overzicht van uw winkelwagen. Hier kunt u alle producten bekijken die u in uw winkelwagen heeft. Als u de gelukkige eigenaar bent van een voucher code kunt u deze toevoegen onder het overzicht.

Wij bieden verschillende betaalmethodes: American Express - Bancontact - iDeal - Klarna - Paypal - Visa - Mastercard

Als u de betaling heeft gedaan ontvangt u een bevestigings e-mail dat uw betaling is geaccepteerd en een e-mail met de factuur en details van uw bestelling.

Levering

Het maakt niet uit waar je woont, wij verzenden wereldwijd! Wilt u meer weten over de levertijd en kosten?
Kijk dan hier:

Zone 1: Nederland & België 
Standaard Levering 2-3 werkdagen: GRATIS

Zone 2: Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Italië, Luxemburg, Monaco, Spanje, Zweden.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €18,-

Zone 3: Albanië, Andorra, Belarus, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Estland, Faeröer, Finland, Griekenland, Groenland, Vaticaanstad, Hongarije, IJsland, Ierland, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Zwitserland, Turkije, Oekraïne.
Standaard Levering 4-5 werkdagen: €30,-

Zone 4: Alle andere landen.
Standaard levering 5-7 werkdagen: €35,-

Let op, voor artikelen die aangepast moeten worden gelden andere levertijden. Als een artikel in de originele staat wordt gekocht, verzenden wij binnen één werkdag. Als een artikel op maat gemaakt moet worden, heeft onze goudsmid 1 tot 3 werkdagen extra nodig! 

Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een e-mail met een track and trace code. U hoeft dus niet meer bij de deur te wachten op de bezorger, want u kunt zelf in de gaten houden wanneer uw bestelling bezorgd wordt.

Wij hopen dat u tevreden bent met uw aankoop, maar mocht dat om wat voor reden dan ook niet zo zijn, dan kunt u het product naar ons terugsturen. We hebben echter wel een aantal voorwaarden:

U heeft 14 dagen de tijd, gerekend vanaf de datum dat u uw bestelling heeft ontvangen, om het product of de producten te retourneren. Het product dient in perfecte staat te zijn en in de originele verpakking te zitten. Geretourneerde artikelen worden bij terugzending door onze goudsmid geïnspecteerd en wij betalen niet terug als wij van mening zijn dat het artikel beschadigd is of veranderd is ten opzichte van de oorspronkelijke beschrijving. Elk artikel heeft een retourlabel dat aan het artikel is bevestigd. Zodra dit label is verwijderd, kan het artikel niet worden geretourneerd. Artikelen die op uw verzoek zijn aangepast, kunnen niet worden geretourneerd.

Hoe retourneer ik een artikel?

Ga naar deze pagina en volg de instucties.

Ruilen

Helaas bieden wij geen ruilingen aan. Als u een nieuw artikel wilt kopen, retourneer dan uw ongewenste goederen naar ons voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling online op www.menina-amsterdam.nl

Beschadigd artikel

Als het artikel dat u hebt gekocht tijdens de verzending is beschadigd, neem dan rechtstreeks contact met ons op via contact@menina-amsterdam.nl en stuur ons een foto. Wij sturen u dan een betaald retouretiket toe. Afhankelijk van de schade zullen wij contact met u opnemen voor een passende oplossing voor beide partijen.

Garantie

Wij adviseren onze klanten om alle artikelen binnen 14 dagen te controleren. Mocht er iets niet in orde zijn stuur dan een e-mail naar contact@menina-amsterdam.nl waarin u uitlegt wat het probleem is. In het geval dat u het product moet retourneren, zullen wij u voorzien van een retourlabel. 

Houd er rekening mee dat de garantie vervalt als het product een defect vertoont dat is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, als u of anderen wijzigingen hebben aangebracht of hebben geprobeerd aan te brengen aan het product of het hebben gebruikt op een manier waarvoor het artikel niet is bedoeld. Na de periode van veertien dagen geven wij een garantie van 30 dagen op de kwaliteit van het product. Mocht er binnen deze periode een probleem zijn met het product stuur dan een e-mail naar return@menina-amsterdam.nl. Wij zullen u dan een passende oplossing bieden.

Indien het mogelijk is om het product te repareren zullen wij dit doen. Indien het niet mogelijk is het product te repareren, kunnen wij u een ander artikel leveren. Als het niet mogelijk is om het product te repareren en u accepteert geen ander artikel, dan bieden wij u een terugbetaling aan.

Oké, inmiddels ben je al een poosje trotse eigenaar van je sieraden en merk je dat je items toch minder mooi zijn geworden. Je gouden ringen glanzen niet meer zo mooi als voorheen en de steentjes kunnen een beetje dof zijn geworden. Dan wordt het tijd voor een goede poetsbeurt. Ook hier zijn wat haken en ogen aan verbonden, dus voor je enthousiast aan het poetsen gaat lees nog heel even verder.

Ook al ga je netjes met je sieraden om, kunnen ze wel dof of vuil worden. Het is dan belangrijk dat je ze op de juiste manier schoonmaakt. Niet ieder materiaal kan op dezelfde manier worden schoongemaakt. Met het ene materiaal zal je voorzichtiger moeten zijn dan met het ander, gebruik in ieder geval nooit zomaar schoonmaakmiddelen of andere chemische stoffen om je sieraad mee schoon te maken. Om het beeld voor jou duidelijker te maken hebben we voor de meest gebruikte materialen beschreven hoe je ze het beste schoon kan maken.

 

Gouden sieraden

Wanneer je sieraden dof zijn geworden kun je deze het beste op poetsen met onze poetsdoek die je kan bestellen bij je aankoop. Voorzichtig met het doekje over je sieraden heen wrijven en voilà, zo goed als nieuw.

Diamanten en stenen

Door vet van je huid, olie en zeep kunnen je diamanten en andere stenen hun glans verliezen. Om ze weer te laten glanzen kun je ze het beste in een lauwwarm bakje met milde zeep onderdompelen. Poets vervolgens met een nieuwe tandenborstel zachtjes het vuil van de steen af, spoel je sieraad af en dep hem voorzichtig droog.